Khamis, 2 September 2010

5 Antivirus Percuma Terbaik

5 Antivirus Percuma Terbaik

 

Orang ramai mengambil jalan singkat dalam memilih antivirus yang terbaik untuk komputer mereka. Faktor utama yang telah diketahui ialah berkenaan dengan kos. Orang ramai gemar memilih untuk tidak berbelanja semata-mata untuk perisian antivirus mereka. Walhal, kesan jangka panjangnya amat buruk.
Ada banyak perdebatan mengenai perisian mana yang terbaik, yang menggunakan sumber yang tinggi dan yang paling tidak bagus mengesan virus. Dari semua kajian, saya mengumpulkan semua Antivirus percuma yang saya gunakan pada satu masa atau yang lain. Saya telah mencuba semua daripada antivirus berkenaan  untuk melakukan pekerjaan. Saya menyenaraikan 5 Antivirus yang pernah saya gunakan. Kalau ada pembaca telah menggunakan antivirus yang baik dan percuma, diharap dapat berkongsi di ruangan komen. Terdapat banyak lagi tidak disenaraikan. InsyaAllah, dimasa akan datang, akan ditambah lagi maklumat berkenaan perisian antivirus yang percuma.




AVG Antivirus

AVG_Free_8
Yang pertama yang saya menngesyorkan AVG seperti yang saya telah menggunakannya untuk waktu yang lama dan telah puas dengan fungsinya. Akhir-akhir ini saya telah memperhatikan bahawa ia tidak mengesan beberapa virus terbaru tapi itu mungkin kerana saya tidak kerap mengemaskini antivirus saya. Perisian ini dapat di muat turun dari sini:
Top 5 Free Antivirus Software AVG Free Edition 8.0.169

 

Rising Antivirus

Rising_Antivirus
Saya tahu ini akan menjadi nama baru bagi kebanyakan perisian antivirus baru. Saya mengesyorkan Rising Antivirus jika anda mencari antivirus yang baik untuk rumah anda sistem yang tidak memerlukan banyak sumber dan membuat sistem keselamatan.
Rising Antivirus Free Edition 20.56

 

 

AVAST Antivirus

Top 5 Free Antivirus Software

Saya telah menggunakan AVAST suatu masa dahulu dan ia benar-benar bagus karena ringan, tidak memerlukan banyak sumber dan cepat melalui pengimbasan. Ia mempunyai boot time scanning yang membuatnya lebih cekap terhadap startup virus dan worm. Ia tidak setangkas Antivirus lain dalam menangkap virus. Ia boleh di muat turun dari lokasi berikut:
Avast Antivirus 4.8 Home Edition


Avira Antivir

Avira_AntiVir
Avira Antivir memiliki reputasi yang sangat baik untuk  sumber daya sistem yang rendah dan kadar pengesanan yang berkualiti. Ia sangat handal dalam melindungi komputer rumah. Kepercayaan pada Avira Antivir dibina lebih setelah melihat itu pangkalan pengguna. Ini telah mendapat sekitar 15 juta pengguna yang berpuas hati di seluruh dunia. Kekurangannya ialah lambat dari segi pengimbasan. Ia dapat di muat turun dari link berikut:
Top 5 Free Antivirus Software Avira AntiVir Personal 8.1

Comodo Antivirus

comodo_antivirus
Terkini namun tidak ketinggalan, Comodo Antivirus adalah ultra ringan dari antivirus scanner yang lain dengan kelajuan yang memuaskan. Memiliki papan antaramuka yang baik. Tapi masalahnya dengan Comodo antivirus ialah  peringkat pengesanan. Ia boleh di muat turun dari lokasi berikut:

Comodo Antivirus 2.0 Beta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...