Rabu, 11 Mac 2009
Kelebihan easy reload:
• Peratus komisen yang cukup tinggi & boleh topup serendah RM3++ & maks RM100++.
• Yuran pendaftaran yang berpatutan (RM40, RM5 dikembalikan sebagai modal permulaan anda) & sekali seumur hidup, bisnez boleh dilakukan dimana sahaja & sampai bila-bila.
• Nombor server boleh didaftarkan dalam Aktiv10 & 8Pax (caj RM0.01).
• Boleh tambah modal easyreload anda serendah RM10.00++ & tanpa had.
• Ada mesej pengesahan serta baki terkini dari server secara automatik selepas proses topup.
• Arahan SMS yang cukup ringkas, mudah diingati & mudah difahami.
• Server pantas (proses topup sepantas 15 saat) & sistem beroperasi sehingga 24 jam.
• Rekemen seseorang join biz easy reload, anda mendapat RM10 sebagai komisen.
• Boleh topup untuk h/p sendiri & mendapat profit keuntungan yang tinggi antara 4% – 5%.
• Business kedai topup bergerak bagi diri anda sendiri & mendapat keuntungan atas jualan anda sendiri (100%) & sistem easy reload tidak berdasarkan sistem MLM.
Cara & Arahan Topup via SMS.
NO SERVER
MAXIS--017-9680763 (AKTIF10)
CELCOM--014-8311160/013-9274811 (8PAX)
MAXIS.
012 / 017 / 014***
Format: Kod Telco & Nilai.Nombor H/P untuk ditopup.No. Pin
Contoh: Topup Maxis RM3 ke no. hp 0129464081.
[M3.0129464081.1234]
Hantarkan ke server:–> [017-9680763 / 014-8311160 / 013-9274811]
CELCOM.
013 / 019 / 014***
Format: Kod Telco & Nilai.Nombor H/P untuk ditopup.No. Pin
Contoh: Topup Celcom RM3 ke no. hp 0139464081.
[C3.0139464081.1234]
Hantar ke server: –> [017-9680763 / 014-8311160 / 013-9274811]
ELOAD DIGI-RM10,20,30,50 dan 100-SERVER MAXIS.
016 / 014***
Format: Kod Telco & Nilai.Nombor H/P untuk ditopup.No. Pin
Contoh: Topup Digi RM10 ke no. hp 0169543672
[D10.0169543672.1234]
Hantarkan ke server:–> [017-9680763 ]
*Dalam tempoh beberapa saat, server akan hantar PIN DG 10 kepada anda & anda perlu memberi PIN tersebut kpd pelanggan.
iTALK (PIN 10,20 dan 30 sahaja)
012 / 013 / 014 / 016 / 019***
Format: Kod Telco & Nilai.Nombor H/P.No. Pin
Contoh: Topup iTalk RM10 ke no. hp 0169543672
[IT10.0169543672.1234]
Hantar ke server:–> [ 017-9680763 / 014-8311160 / 013-9274811]
*Dalam tempoh beberapa saat, server akan hantar PIN iTALK 10 kpd anda & anda perlu memberi PIN tersebut kpd pelanggan.
U.MOBILE. (PIN 10 sahaja)-SERVER CELCOM SHJ.
018***
Format: Kod Telco & Nilai.Nombor H/P untuk ditopup.No. Pin
Contoh: Topup Digi RM10 ke no. hp 0169543672
[U10.0189543672.1234]
Hantarkan ke server:–> [ 014-8311160 / 013-9274811]
*Dalam tempoh beberapa saat, server akan hantar PIN UMOBILE 10 kepada anda & anda perlu memberi PIN tersebut kpd pelanggan.
Format untuk pertanyaan baki (jika perlu, biasanya akan diberi secara automatic selepas proses topup).
Sila taip: SAL.No Pin - [SAL.1234]
Hantar ke server:-> [014-8311160 / 013-9274811 / 017-9680763]
*Penting!!! Nombor PIN yang sah ialah: 1234
Panduan Topup Pelanggan.
• Tanda titik (dot) hendaklah DILETAKKAN seperti format sms diatas. 1234 adalah PIN Topup yang sah. Untuk topup nilai lain, anda hanya perlu menukarkan nilai itu sahaja samada M3, M4, M5, M6 atau C3, C4, C5, C6. Pastikan baki mencukupi untuk anda topup pelanggan, sekiranya baki tidak mencukupi, proses topup tidak akan dilakukan. Bagi TELCO di atas, MAXIS dan CELCOM - Pelanggan akan di tambah nilai secara Autoreload (masuk terus ke dalam handphone pelanggan) dalam masa antara 15 saat hingga 3 minit, bergantung kepada sistem pengendali rangkaian MAXIS dan CELCOM.
• Dalam tempoh 24 jam, anda tidak boleh topup nombor dengan nilai yang sama, sekiranya anda ingin topup juga nombor tersebut, hendaklah meletakkan nilai yang berbeza, ini bertujuan sebagai protection agar anda tidak melakukan kesilapan. Seperti lain-lain server, anda akan menerima mesej pengesahan samada topup itu berjaya atau gagal berserta makluman baki terkini untuk setiap transaksi topup yang anda lakukan. Untuk lebih jimat, sila masukkkan no. SERVER 017-9605008 / 014-8311160 ke dalam senarai Hotlink aktiv10 / Celcom 8Pax anda. Perlu diingat, no. SERVER adalah untuk urusan penghantaran mesej topup dan pertanyaan baki sahaja.
Masalah yang Biasa Dihadapi oleh Agen.
• Pelanggan tidak menerima topup.
- Perkara ini biasa terjadi disebabkan kerana, kemungkinan pelanggan memberi nombor prepaid yang salah atau anda sendiri tersilap menaip nombor prepaid pelanggan yang hendak di topup itu. Sila pastikan dengan betul nombor yang hendak di topup sebelum anda menghantar SMS tersebut. Sekiranya anda tersilap menghantar nombor prepaid, orang lainlah yang akan menerima topup itu. Anda digalakkan untuk mencatit setiap urusan topup yang anda lakukan. Ini sebagai rujukan sekiranya terjadi perkara sebegini dan sebagai bukti urusan antara pelanggan, anda dan kami.
• Topup lambat diterima oleh pelanggan.
- Perkara ini mungkin juga akan terjadi disebabkan pada masa-masa tertentu kemungkinan terlalu ramai orang yang sedang topup dan sistem rangkaian server Maxis dan Celcom terlalu sibuk mengendali dan memproses topup.
• Perkara lain yang tidak mungkin berlaku.
- SMS yang anda hantar tidak sampai ke server kami. Ini mungkin juga disebabkan ketika anda menghantar sms itu, tiada atau kurang liputan rangkaian. Ini juga disebabkan mungkin kerana kesibukan pengendali rangkaian yang sedang melakukan kerja-kerja maintainance sistem rangkaian mereka. Masalah ini biasanya jarang berlaku. Setiap kali anda topup pelanggan, sila pastikan mesej yang dihantar itu betul-betul telah berjaya dihantar (aktifkan delivery report). Sekiranya sms anda berjaya dihantar, bermakna pelanggan anda berjaya ditopup. Setelah pelanggan berjaya ditopup, anda akan menerima mesej pengesahan beserta makluman baki terkini dari server kami secara automatik.